torsdag 26 juni 2008

Löning och utebliven köpfrossa

Ja, inte så att köpfrossan inte fanns där. Den fanns. Mycket. Har laddat hela veckan och varje dag tänkt att kanske hinner jag till garnaffären efter jobbet idag, men icke... Samma sak idag. Kom till och med utanför huset med plånkan i högsta hugg innan logistikproblemet satte stopp för mina spenderarplaner. Rätt fordon till rätt familjemedlem på rätt plats. Att det ska vara så svårt.

Mitt garnbegär stillades istället genom en surfstund. Tänk så många härliga bloggar det finns! Jag blir helt full av inspiration! Roliga projekt, härliga tips, fina färger och inte minst känslan av likasinnade garntokar! Favoriter jag hittade idag var bland andra: Dödergök, Stickfrossa och Sillen stickar Hurra!

Det vita och ulliga koftprojektet är klart. Ingen höjdare. Känner mig som sockervadd när jag provar. Men jag ska testa att "dämpa" luddet en smula så kanske... Bilder kommer.

Men skam den som ger sig. Nu är ett nytt koftprojekt igång och inom några sticktimmar är det klart. (Därav köpbegäret till nästa projekt) Än så länge ligger den i delar och var för sig och har potential att bli snygg, så jag håller tummarna för monteringen och kragen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, hittade precis hit av en slump och tänkte slänga in ett litet tips. Lägg "sockervadden" i frysen ett dygn så borde den ludda mindre!