onsdag 9 juli 2008

Två koftor

Jag har varit ganska produktiv den senaste tiden! Resultatet är två koftor som jag tyvärr inte känner mig nöjd med. Hate to say I told me so. Det är f-n svårt att sticka kläder! Jag har ju lovat att inte ge mig men just nu är jag faktiskt inte sugen på att kasta mig in i något nytt klädprojekt. I alla fall inte förrän jag har lärt mig att montera ihop alla delar utan att det blir tjockt och bubbligt och ser ut som axelvaddar importerade direkt från 1989. Men kanske behöver de bara ligga till sig i garderoben ett tag för att jag ska kunna se dem i deras fulla glans. Tappade i alla fall sugen lite och har därför inte fäst trådarna än. Min taktik är nu att lägga undan dem ett tag. Och men ny energi sedan fixa till det sista. Så länge kan jag ta i tu med nya projekt som känns roligare.

Mitt livs andra kofta. Mönstret kommer från Drops design.





Mitt livs första kofta. Mönster från Drops design men den ser inte alls ut som på bilden...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker visst att dom blev fina! Två koftor... inte så illa, betyg: mycket produktiv!
Tänk den gråa i höstmörkret med en skön sjal till, ser ut som världens mysigaste. Jag har lite tips om att sy ihop den virkade koftan (det jag håller på med för tillfället, kanske inte ska säga för mycket för tidigt...) så att man inte får axelvaddar :) Har även lite kluringar om hur man skulle kunna trolla bort axelvaddarna på din gråa kofta... får helt enkelt höras någon dag eller ha en koftproduktionsstuga...
Tappa inte sugen!!!!

Kram Elin

Syster Nystan sa...

Ja ja ja! Trolla bort alla axelvaddar i hela världen åt mig! Mycket nyfiken på hur det går med storkoftan. Har inte vågat börja med tanke på axelvaddstendenserna hittills. Mao - mycket mottaglig för tips på montering! Kram A

Anonym sa...

Yipeee!

Nu är storkoftan färdig!!! Jag sydde i sista knapparna idag och mannekängade stolt hemma i vardagsrummet. Den blev i alla fall riktigt bra, en sån man kan ha på sig bland folk, jag är helt överväldigad, detta har aldrig hänt förrut.
Kram Kram
Elin